رییس کل دادگستری خراسان رضوی: سلامت انتخابات و جلب مشارکت اولویت است اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حزب‌الله جولان اشغالی را به آتش کشید نماینده روسیه: صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام فقط شرایط را بدتر می‌کند تیراندازی در آمریکا یک کشته و ۲۶ زخمی برجای گذاشت آمادگی کامل مشهد و خراسان رضوی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری سخنگوی ستاد انتخابات: امروز ۳۷ نفر به ستاد انتخابات مراجعه کردند (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) یک دیپلمات انگلیسی از نقش ویرانگر غرب در بی‌ثباتی سیاسی افغانستان و منطقه پرده برداشت حملات موشکی سنگین مقاومت لبنان به شهرک‌های صهیونیستی وزیر فرهنگ لبنان برای عرض تسلیت به منزل شهید امیرعبداللهیان رفت جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی برگزار شد پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی احضار سفیر چین به وزارت امور خارجه (۱۳ خرداد) ادعای نماینده مجلس: جزئیات خرید سربازی به‌زودی اعلام می‌شود ویدئو | مستند «عاشق خمینی(ره)» محمود صادقی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرد + فیلم فیلم | محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد + صحبت‌ها و حواشی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امام خمینی(ره) شخصیت چند‌بعدی تاریخ معاصر احمدی‌نژاد داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ شد + فیلم
سرخط خبرها

گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد

  • کد خبر: ۲۲۸۸۰۸
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد
بنی گانتس وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با اذعان به بن بست در جنگ غزه به نتانیاهو برای یافتن راه برون رفتی از این بن بست اولتیماتوم داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رسانه‌های عبری زبان به نقل از بنی گانتس رهبر ائتلاف بلوک دولت خبر دادند، وی پیش شرط‌های خود را برای نتانیاهو جهت ادامه حضور در ائتلاف اعلام کرد.

وزیر کابینه جنگ رژیم اسرائیل که با چهره‌ای برافروخته در نشست مطبوعاتی شرکت کرده بود، پیش شرط‌های خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد و گفت: نتانیاهو تا هشتم ژوئن (بیست روز دیگر) وقت دارد تا راهبردی فراگیر برای جنگ اعلام کند تا ساکنان شمال بتوانند تا سپتامبر به خانه‌های خود بازگردند.

وی در کنفرانس خبری شامگاه شنبه گفت: ما از ۷ اکتبر جنگی برای بقا را زندگی می‌کنیم.

این مقام صهیونیست تاکید کرد: این جنگ مشکلات و ضعف‌های بزرگ جامعه اسرائیل را بر ملا کرد. در برهه اخیر شاهد تضاد‌هایی در ائتلاف جنگ بودیم.

گانتس گفت: امروز یک گروه اقلیت زمام قدرت را در اسرائیل به دست گرفته و آن را هدایت می‌کنند. کسانی که قدرت را در قبضه خود دارند با بزدلی رفتار کرده و برخی از سیاستمداران فقط به فکر منافع خود هستند.

او افزود: ما نیازمند انجام تغییرات فوری در سیاست‌های خود هستیم و نمی‌توانیم وضعیت را به همین شکل رها کنیم.

به گفته گانتس: رهبران باید نگاه فراگیرتری به شرایط داشته باشند، خطرات و چالش‌ها را مشخص و به دنبال راهبرد فراگیر‌تر داخلی باشیم.

باید به دنبال تشکیل ائتلاف اروپایی عربی برای اداره نوار غزه باشیم

ما باید ساکنان شمال را به آنجا بازگردانیم و سازش با عربستان را تقویت کنیم.

آنگاه حماس و تمامی دشمنان خود را در همه جا و در همه وقت تحت پیگرد قرار خواهیم داد.

گانتس با تاکید بر اولتیماتوم خود افزود: اگر نتانیاهو به دنبال پیمودن همین راه فعلی باشد، ما برگزاری انتخابات را در دستور کار خود قرار داده و اگر نتواند به خواسته‌های ما پاسخ دهد، ما از ائتلاف خارج خواهیم شد.

او اعتراف کرد: توافق پیشنهادی آخر متعادل و قابلیت توسعه را دارد.

گانتس همچنین فاش کرد، هیچ هماهنگی بین وی و وزیر جنگ صورت نمی‌گیرد، اما برای منافع اسرائیل فعالیت می‌کنند در حالی که اعتراف کرد، رویکرد صحیحی را در پرونده اقتصادی در پیش نگرفته‌اند.

گانتس همچنین خواستار تشکیل فوری کمیته حقیقت یاب در رابطه با شکست ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) شد.

این سخنان واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است:  

در حالی که ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به گانتس حمله و او را فرمانده‌ای کوچک و فریبکاری بزرگ توصیف کرد، رسانه‌های عبری زبان از تماس‌های محرمانه چند رهبر عربی با بنی گانتس سخن به میان آوردند  

به گزارش شبکه رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی گانتس چند روز پیش از کنفرانس خبری امشب این نشست‌های محرمانه‌ای را در چند پایتخت عربی برگزار کرده بود.  

یک منبع آگاه دیپلماتیک عربی در این رابطه به کان گفت: مسئولین عالی‌رتبه‌ای درکشور‌های عربی مذاکرات مستمری را با گانتس دارند، زیرا دیگر بی اعتمادی آنها به رهبری فعلی اسرائیل بیشتر شده است و آنها او را تنها مسئول جنگ دارای عقلانیت در ساختار اسرائیل می‌بینند.  

پیش از این نیز روزنامه معاریو در گزارشی اعلام کرده بود: بلوک بنی گانتس، یوآف گالانت، گادی ایزنکوت به همراه هرتسی هالیوی قدرت بیشتری در کابینه جنگ اسرائیل پیدا کرده و نتانیاهو و طرفدارانش به اقلیت تبدل شده‌اند.  

به نوشته این رسانه عبری زبان، عدم ثبت هرگونه پیروزی و نبود امیدواری به تحقق چنین پیروزی در آینده نزدیک روز به روز بر دامنه خشم جامعه اسرائیل افزوده است.  
گفتی است پیش از گانتس، یوآف گالانت هم انتقادات گزنده‌ای از سیاست جنگی نتانیاهو ابراز کرده بود.  

یائیر لاپیدرهبر مخالفان نیز که در جمع معترضین در تقاطع کاپالان تل‌آویو سخنرانی می‌کرد نیز گفت: به گانتس و ایزنکوت می‌گویم که اگر شما در کابینه نتانیاهو نبود ما هم‌اکنون از دوره نتانیاهو و بن گویر گذشته بودیم.  

این در حالی است که هواداران نتانیاهو از جمله وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی به گانتس پیشنهاد کرد به جای تهدید به استعفا در ۸ ژوئن همین فردا استعفا کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->